Sider

søndag 6. februar 2011

Kreativ helg med en gjeng papirdukker!

Denne helga har vært en skikkelig kreativ utskeielse:-) Den startet fredag kveld kl 1900 hos min gode venninne. Der startet vi med hvitvin og potetgull med dip. Vi var 5 stykker som hadde anledning og møtte opp, med mange gode ideèr. Etter noen timer med latter og skravling i sofaen satte vi oss bort til "spisebordet" og alle begynte å lage en liten MiniTilda. Det ble stemplet og motivene er fargelagt med Touch Markers. Noe jeg aldri før har prøvd, men gjerne vil prøve flere ganger. Var jo endel enklere enn å male med Distress Ink. Så ble vingene stemplet på et glatt, stivt gjennomsiktig papir og klippet ut. Her er resultatet:

Etterpå heiv jeg meg til og lagde to posekort. Disse kan en putte en pose Twist oppi. De flotte knytegreiene er det vanskelig å finne for oss på bygda, men heldigvis har vi ei "byjente" som er glad i å komme hjem til bygda og hun har funnet dette på en av sine butikkrunder:-) Det ble en rød pose og en blå!


Når jeg var ferdig med dette ble det et nytt "fellesprosjekt" Nå skulle vi lage en liten eske. Det var frem med ark og Spellbindersmaskin, dieser og lim. Det var litt knotete og holde på med  når klokka nærmereseg tre på natta men jeg syns boksen blei bra. Som dere sikkert ser er jeg inne i en "blå" periode nå.... Desverre er jeg gått tom for blått papir så enten må jeg finne nye farger å jobbe med eller jeg må ut på shopping:-) Blir nok det siste:-)


Nå var kvelden over og klokka bikket vel halv fire før jeg kom  meg i senga! Takk dere flotte papirdukker som gjorde kvelden så flott! Håper vi snart kan ha en "kosekveld" igjen.

Lørdag morgen var jeg ganske tidlig oppe, gubben og jentene skulle på "badetur" til Innhavet så jeg måtte se dem vel avgårde med fergen kl 10. Etter de var dratt var det en kjapp tur i dusjen, på med kjole og strømper og ut for å tømme minibanken. Nå skulle vi på bokkafè og spise kaker og se etter gamle bøker. Det var en meget koselig tur. Jeg kjøpte 3 gamle bøker med bilder og tekst og ei nyere bok. Venninna mi tror jeg kjøpte to. Kakene var kjempegode og vi gomla og spiste før vi satte kursen tilbake til "spisebordet". Her delte vi bøkene "broderlig" (les: riev de i to) før vi satte oss ned med hver sin tekopp og fortsatte med våre kreative prosjekter.

Jeg begynte på et bokkort og det har jeg ikke laget før med det ble et ganske bra resultat. Synes det var morsomt å lage og jeg tror nok jeg blir å lage flere slike om anledningen byr seg. Her er forsiden:

Eneste som kanskje var litt dumt var at jeg ikke greide å bestemme meg for hva jeg skulle stemple inni kortet siden jeg ikke vet hvilken anledning det skal brukes til men slik så det ut inni:
Baksiden ble slik:

Kanskje litt dumt at jeg brukte det mønsterpapiret som er et julepapir men jeg tror at når det blir stemplet på det så er det ikke så "julete". I dag skal jeg ikke holde på med papir men MAT. Skal bake knekkebrød og rundstykker og blir det tid til overs så skal jeg gjøre ferdig Mariuslua mi.

Ha ei fin uke alle sammen!

-Eve-

4 kommentarer:

Cathrin sa...

Ska si dokker e kreativ, og kor koseli at dokker slår dokker ilag å lage førskjellie kort og div. Skjønne jo at vi scrappejentn hær i byen må ta oss en Kjøpsviktur når d våres litt, vi e så pysat når d kommer tel å kjøre bil på vinterføre.
Va så heldi å få stæmpla opp nån sånne mini-tilda hos ho Helle når ho va hær, så må nok sætt mæ ned å farvelegg dæm...dæm e jo bare så søt.
Masse flott du har laga, e imponert over kor flink du/dokker e tel å produsere når dokker kommer sammen...blir ofte mye sjabbing og lite anna når vi træffes...hehe...
Ha en fortsatt flott søndag!
-Cathrin-

Helle sa...

Hei Eve
Så flott innlegg med flotte bilda :-)
Koselig kveld og natt ilag med kjekke jenter.
Kjempeflotte gaveposa du fikk laga,sjøl blei bære boksen,som Margrethe lært oss å lage,ferdig..
Men som æ har erfart og forstått,så e det ikke så nøye om det bli laga så mye,godt å kunne møtes c",)
Gjentas om ikke alt førr lenge!
Så flott bok-kortet ditt blei!
Ikke så altfor knotete å lag og anvendelig tel masse. Og lages den stor nok kan den inneholde både sukker og margarin og gjerne en diger sjokolade :-D

Ha en deilig søndag!
-Helle-

Eves hobbysider sa...

Takk begge to!

Ja Cathrin dåkker må ta dåkker en tur når d våres i bakken, evnt ta bussen hit på fredag og hjem søndag kveld:-)) Da går den direkte!

Ja de stemplan hennes Helle e bare flott, æ sneik mæ bort til ho en mørk kveld og stempla masse miniTildaer men dem har æ ikke begynt å male enda.
Og vi sjabber og flirer vi også, ikke alle som får gjort like masse, hahahaha. (Sist vi møttes så sku vi lage kalender, å min er ikke kommet til januar enda:-S)Så denne gangen va æ flink:-)

Helle ja vi e jo forskjellig alle sammen og noen er mere raus enn andre når de gir gaver:-) Å det er jo ei heldig mamma som får et sånt STORT bokkort:-) Vi må treffes snart igjen!

Marita sa...

Hahahahaha...Helle og Eve...morroklompan <3 Ja mamman min e veldig heldig ;) Va en super kveld ;)